Tuvalet eğitimi, bir ileri bir geri



Tuvalet eğitimine başlamıştık biz sözde. Hoş biz başlamadık zaten, birok konuda olduğu gibi bunun zamanını da Defne'ye bırakmıştım ben. En kötü ihtimal yazın köyde altını açar salarım bahçeye diyordum. Ama bizim ufaklık bu kadar cendere yeter ben bez istemiyorum artık diye ilan edince biz de uyduk ona açtık bezini.

İlk 2 gün çok güzeldi. Hiç kazası olmadı. Her seferinde tuvalete gidelim diyerek çişinin geldiğini belli etti, oturana kadar da tuttu. Bu arada gece hala çok fazla yaptığı için gece açmaya henüz cesaret edememiştim ben. Ancak ne olduysa pazartesi günü oldu. Sanırım benden kaptığı nezlenin etkisiyle bütün gün hapşırdı ve burnu aktı. Çok keyifsizdi belki de biryerleri ağrıyordu kimbilir. O sırada tuvaletinin geldiğini farketmedi sanırım ve 3 kere direk altına yaptı. Çok şaşırdı ve rahatsız oldu bu durumdan ve bezimi bağla diye tutturdu. Eskiden bağlatmak istemez 40 takla atar bizi peşinden koştururdu, şimdi bağlayalım diye kuzu kuzu yatıyor. Bu sabah hala çıkarmaya yanaşmıyordu. Oysa iyi gidiyorduk ve ben de heveslenmiştim ama şimdilik yerimizde sayıyoruz. Bir iyileşsin bakalım, eski haline döner belki.

Bu arada aylar önce aldığımız boon potty bench lazımlıktan pek memnun kalmadım bu tuvelet eğitimi esnasında. Bir kere kakası bulaşmış Defne'nin ve bu yüzden uzun süre kakasını yapmak istemedi. Deliği yeterince büyük değil bana göre. Tam denk gelmesi için çocuğun dikkatle ve hizalayarak oturması lazım ki bu pek mümkün değil. Ayrıca öndeki turuncu kısım da otururken eğildiği için biraç kere çişi öne doğru geldi ve çamaşırları ıslandı. Birçok özelliğini çok beğenmeme rağmen en önemli kısımları daha kullanışlı olabilirdi bence. Keşke kocaman delikli uyduruk bir lazımlık alsaymışım diyorum bazen. Yalnız haznesinin çıkarılıp yıkanabiliyor olması çok öenmliymiş, onu da gördüm.

Bakalım tuvalet macerasında bizi başka neler bekliyor, yaşayıp görelim.

Fotoğraf Sapanca, Defne Yavrusunun arabasına bindi, bir türlü inmedi.

10 yorum:

  1. Füsun'cum hasta olduklarında tüm düzenleri değişiyor uykudan beslenmeye... Çok normal böyle olması... Çok büyük bir yol katettiniz bana göre... Defne'cik üstelik bunun kararını tek başına verdi ve tek başına becerdi... Eminim devamı da gelecektir:)

    YanıtlaSil
  2. kıyamam ya umarım bir an önce düzelir kaldığınız yerden devam edersınız :)

    YanıtlaSil
  3. Füsuncuğum ben aylar aylar önce Mother Care'den almıştım,çok memnunum hem çok rahat hem de haznesi çıkarılıp yıkanıyor, blogta vardı fotoğrafı...

    YanıtlaSil
  4. Yavaş yavaş olacak..
    Bende portatiflerden almak istiyorum..

    YanıtlaSil
  5. Füsuncum bizde yaşadık aynı durumları.Bez aşkları depreşiyor bir ara.Bizde özelikle DAmla bezi çıkarmaya karşıydı.Karya da ondan görüp bez bağlamam için ağlardı.Hala ara ara depreşiyor bez tutkuları.Ama biz artık evimizde bezin bittiğini, marketlerde de kalmadığını söyledik.Ve bezi çıkarıp çamaşır giyerlerse onlara ödül vereceğimi söyledim.Her tuvalete-adaptör kullanıyoruz biz yaptığımızda yıldız sticker yapıştırıyoruz.Ve çok şükür kısa sürede çözdük olayı.Şimdi gece gündüz bezsiz geziyoruz.Tabi ki kazalar oluyor.Ama sabırla çözülüyor bu iş.Kolay gelsin canım.

    YanıtlaSil
  6. Bizde de durum benzer ama biraz daha gerideyiz. canı isterse kullanıyo istemezse oralı bile olmuyo. bakalım zamanla görücez, sende sıkma canını yazın dediğin gibi yaprsın en kötü dimi:D öptüm

    YanıtlaSil
  7. fusuncum kolay gelsin. gecen sene tam iki yasinda girince bizde bir heves baslamistik ama kisa bir sure sonra soguk alginligina yakalaninca beze geri donmek zorunda kalmistik. baslarda eglenceli geliyor cocuklara sonra bu isin her gun en az 7-8 defa yapilmasi gerektigini gorunce oyun olmadigini anlayip kolayina kacmak isteyebiliyorlar. biz de tam mayis ayi basinda tekrar bezi atma calismalarina basladik cok da iyi ilerliyorduk ama birkac gundur tam cisini yaparken yada yaptiktan sonra haber verme gibi bir huy edindi. cani isterse soyluyor cani istemezse yok deyip 1 dakika sonra altina yapiyor. ama en onemlisi bu donemde inatlasmamak. bizimkisi bu sabah ısrarcı ananesine baskaldirip sana cisimi soylemicem demis :) lazimlik olarak biz potette kullaniyoruz ve cok memnunuz. ama biz lazimlik olarak degil klozet adaptoru olarak kullaniyoruz onu. tatile yada arabayla biryere giderkende yanimiza aliyoruz gerekirse icine poset yrlestirip araba icindede kullaniyoruz cok pratik oluyor.

    YanıtlaSil
  8. füsuncum kolay gelsin,ben eminim bu yaz bu işi çözecekler.bugün okulda bir arkadaşım açtıysan tam aç,gece de bağlama dedi.uyku arasında uyandırıp tuv.götür ama mutlaka uyanık olsun çişe giderken dedi.öbür türlü kararsızlık yaşar,bocalar dedi.biraz zorlanırsınız ama bu şekilde 15 günde halledersiniz dedi.dersler bitice başlayacağım.bu arada ne çok dedi kullanmışım:) valla ben pazardaki nayloncudan aldım adanın lazımlığını 5 liraya.çok da memnunum:)şimdi adaptör almayı düşünüyorum adayı da götürüp ona seçtireceğim.öperim.

    YanıtlaSil
  9. Birara bende takmıstım o lazımlıga , ama stoklarda yoktu , bende daha basit birseyler aldım. Şimdi iyiki o kadar para verip almamısım diyorum bu yazıyı da okuyunca.

    YanıtlaSil
  10. Füsuncum naçizane fikrim maden çıkarmaya kendi hazır hissetti şimdi de tekrar kullanmak istiyorsa acaba çok zorlamasan mı? Bir de lazımlığın lüksü bana "bak burası çok rahat sen tuvaleti kullanmasan da olur" demek gibi geliyor yani normali tuvalete oturması aslında uyduruk alıp tuvalete teşvik etsen nasıl olur?
    Sevgiler ve kolaylıklar dilerim...
    Özden&Can

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails