Defne'nin Kitapları / Burun


Yekta KOPAN'ın yazdığı bu kitabı eminim çocuk kitaplarıyla ilgili birçok anne biliyordur. Ben aslında bu kitabı Kipitap'tan isme özel imzalı olarak almak istemiştim ama topluca yaptığım bir sipariş sırasında başka bir sitede sepete atıverdim. İçimde kaldı imzalı hali...
Bu kitabı özellikle yazmak istedim çünkü kendini sevdirecek birçok özelliği var, paylaşmadan edemedim.

Öncelikle yine benim sevdiğim gibi çok sade, basit ve kolay anlaşılır bir hikayesi var. Kısaca kitabın kahramanı Ali bir sabah uyanıyor ve burnunun yerinde olmadığını görüyor. Aile fertlerine soruyor ve evin heryerinde arıyor. En sonunda lavabonun kenrında temizlenmekten yorgun düşmüş bir halde buluyor buruncuğunu.

Hikaye bu kadar basit işte. Çizimler de hikayeyle tezat oluşturacak şekilde bir o kadar karışık ve ayrıntı dolu. Ve yine sevdiğim gibi çok farklı, sırdışı çizimler kullanılmış. İnsanlar, hayvanlar, objeler olması gerektiğinden çok farklı. Resimlerin perspektifi çok değişik, bazen bakarken tepetaklak duruyorum gibi hissetmeme yol açan çizimler var.

Çizimlerin çocuklar tarafından kavranması biraz zaman alabiliyor aslında, dediğim gibi hem farklı hem karmaşık. Ve çok eğlenceli, beni keyiflendiren kısımları var. Örneğin hikayedeki anneanne elinde tornavida , üzerinde tamirci kıyafetine benzeyen giysilerle evde bilgisayar tamir ediyor. Anne gazete okuyor, baba ütü masasında gömleğini ütülüyor. (Son kısım bize de yabancı değil:) Klasik cinsiyet rollerinin dışında işler yapıyorlar. Bu da belli kalıpların dışında birşeyler sunmak isteyen aileler için çok hoş bence.

Defne de çok seviyor Burun kitabını. Birçok yerini ezberlemiş hatta, bulaşık yıkarken şarkı söyleyen kadınlar gibi bizimki de bulaşık yıkarken kendi kendine bu kitaptan cümleler söylüyor.
Kısacası tavsiye diyoruz, kitaplığınızda çok farklı bir renk olacak bu kitap.

15 yorum:

  1. Biz de aldık ama hala gelmedi,merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. farklı bir kitap... almalı.

    YanıtlaSil
  3. Haftasonu fuarda elime geçmişti, resimleri çok karmaşık görünce vazgeçmiştim, alsaymışım keşke.

    YanıtlaSil
  4. Ben de resimleri yüzünden vazgeçmiştim vakti zamanında. Konu güzel ama...

    YanıtlaSil
  5. Sen ve Defne beğendiğine göre alınmalı ;))

    YanıtlaSil
  6. resimler biraz karışık evet ama çok farklı, çok güzel. ben arada alışkın olduğumuzun dışında şeyler görmeyi ve defneye de göstermeyi seviyorum. aynı görüntülere ve resimlere alışmasın gözü istiyorum. belki biraz daha büyümeleri beklenebilir. ben kitap konusunda sabırsızım birazcık:))

    YanıtlaSil
  7. Ben bu kitabı bi türlü sevemedim. Almayı hiç düşünmüyorum.
    Kitap yorumlarını okumaya bayılıyorum ama. Anlatmaya devam. :)

    YanıtlaSil
  8. Senin kitap konusundaki hassasiyetini bilmeyen yok Füsun. Ben rüzgarlı bir gün kitabının resimlerine bayılıyorum.

    Resim okumuş ama resim yapamayan anne :)

    YanıtlaSil
  9. füsuncum bende koşa koşa almıştım yorumlardan sonra ama Uras hiç sevmedi korktu hatta resimlerden değilde burnu kaybolması hikayesinden... ertesi gün kendi eliyle arkadaşına verdik çok sevindi verdim gitti diye...Okumaaa okumaaa diye bağırıyordu :(((
    kitap yorumların için tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. imzalısı var bizde :)) çok keyifli bir kitap ben bile ilk geldiğinde çok heyecanlanmıştım.

    YanıtlaSil
  11. Favori kitaplarımızın başında geliyor, çok severek okuyoruz.

    YanıtlaSil
  12. Baharcım zevkler farklılaşabiliyor tabi, devam devam çok sağol:)

    neslihan ne güzel keşke yapabilsen yaa

    nihal ay kıyamam yaa, verdim gitti diye sevindi demek

    elif ya ne güzel keşke ben de öyle alsaymışım

    gmzecim aynen, ne güzel

    YanıtlaSil
  13. Bu kitabi Defne'nin kitapliginda gorup almistik biz de. Ben de kitaba tam da yazdigin nedenlerden dolayi bayildim. Bizimki henuz cizimleri anlayamadi malesef. Birlikte okuyacagimiz gunleri sabirsizlikla bekliyorum. Tavsiye ve paylasim icin cok tesekkurler! Opuyorum o bulasik yikarken kitap okuyan dunya tatlisini :D

    YanıtlaSil
  14. evrencim o kısımları görünce hemen sen aklıma gelmiştin zaten. birilerine fikir olunca, yazdıklarım işe yarayınca çok mutlu oluyorum. çok sağol canım, öptüm sizi kocaman

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails