Uykusuz Bir Gece


Mandolin Yayınları'nın çok sevdiğimiz kitabı Aya Yolculuktan sonra yine aynı yayınevinin bu kitabını almadan duramadım. Kitapların kapakları, içeriği o kadar benzer ki yeni kitap gelince Defne bir koşu Aya Yolculuğu kapıp getirdi, bu da bunun gibi diye.
Geçenlerde yazdığım postta 2 resmini kullanmıştım bu kitabın. Hazır iç resimleri varken, birkaç kişi de hangi kitap diye sorunca yazmadan edemedim.

Serinin diğer kitabı gibi yine çok basit, sımsıcak, çok şeker bir öyküsü var Uykusuz Bir Gece'nin. Bir akşam vakti ayı ailesinin evinde başlıyor öykü. Bebek ayı oyun oynuyor, bay ayı gazete okuyor, anne ayı ise örgü örüyor. Derken uykuları geliyor ve hep beraber yatakodalarına gidiyorlar. Bay ayı yatınca bir bakıyor bayan ayı horul horul horulduyor. Uyuyamayacağını anlayıp, bebek ayının odasına gidiyor. Bebek ayı da uyumamış uçak taklidi yapan sesler çıkarıyor. Orada da uyuyamayacağını da anlayınca mutfağa gidiyor. Mutfakta da suyun damlaması, buzdolabının sesi rahatsız edince bahçeye çıkıyor. Bahçede de hayvanların seslerinden rahatsız oluyor ve arabasında yatmaya karar veriyor. Orada da sıkışıklıktan uyuyamıyor ve doğan güneş rahatsız ediyor. En sonunda eve geri dönüyor. Bebek ayıyı uyumuş, bayan ayıyı da yana döndüğü için horlamayı kesmiş halde buluyor. Tam uykuya daldığında saatin zrrrrrr diyen sesine uyanıyor. Bebek ayı yatağa gelip zıplıyor. Bay ayının iyi uyuyamadığını anlayan bayan ayı ona çay getirmeyi teklif ediyor ve getiriyor da. Hikaye de böyle sona eriyor.

İlk okuduğumda "eee sonra" gibi bir duygu uyanmıştı içimde. Bu nasıl hikaye demiş, kitabı Defne'ye gösterip göstermemekte kararsız kalmıştım. Sonra kararı ona bırakıp kitabı çıkarmaya karar verdim. Okudukça ben çok sevdim. Defne benden de çok sevdi. Defalarca okuttu. Görseller bir önceki kitapla çok benziyor zaten, çok güzeller. Yayınevinin kitaplarının fiyatları da oldukça uygun. Biz tavsiye ediyoruz.

İyi okumalar...

13 yorum:

  1. Tavsiyeni dikkate alacağım canım. Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. blogunuzdaki paylaşımlar o kadar güzelki uzun süredir takipteyim :) 5 aylık bir pamuk kızım var ve faydalı bilgiler alıyorum sizden :) bir isteğim var minik kızım nil in ismini yapabilmeme için keçelerden yaptığınız isim yapma içini ayrıntılarıyla yazabilirmisiniz bende yapmak isterim güzel kızıma :) kızıma hamileyken defne ismini çok severdim mutlaka defne olucaktı nil ama sonra nil oluverdi umarım sizin kızınız gibi tonton sarı telefon saçlı olur benim nilimde :)
    şimdiden çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Ayni sekilde ben de kitap bitince "ee sonra" oldum ama yine de Ela'ya gosterdim ve Ela her " ve getirdi de" cumlesinden sonra kikir kikir guluyor, neye guluyo bilmiyorum ama ben de guluyorum, egleniyoruz oyle :)

    YanıtlaSil
  4. Begüm'ün şu an favorisi Aya Yolculuk, her akşam önce bana okutuyor, sonra kendisi tarçına okuyor, sonra ben tekrar okurken uyuyor:=) Listemize ekledik..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederiz Füsun' cum :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de bir dolap kitaptaki tanıtımından sonra almıştım kitabı:)Hikaye ve resimleri sevdim ben,ama bu kitapta asıl güzel olan,çocukların sessizlik anındaki sesleri farketmelerini sağlaması,değişik birşeye dikkat çekmiş,bu anlamda farklı ve hoş..

    YanıtlaSil
  7. cocugun algısını cevremizdeki seslere yönlendirecek güzel bir hikaye. çok sevdim çok sıcak. teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. karar verdim, civcikleri alıp size geleceğim, çocuk kütüphanesi gib i bir yer olmalı orası :)

    YanıtlaSil
  9. rica ederim vildancım

    ayshe nil de çok güzel bence:) keçe işi çok kolay aslında hele 3 harf olunca. ben önce ismi word de yazıp kalıp çıkarıyorum. kalıbı keçeye iğneleyip kesiyorum ve elde dikiyorum. dikerken de içini dolduruyorum o kadar

    yeşim aynen biz de pek eğleniyoruz:)

    güneş aya yolculuğu sevdiyse bunu da sever bence

    ne demek zeynepcim:)

    esra evet çok doğru, bir sürü değişik sesten bahsediyor kitapta o açıdan çok güzel

    sermincim sen de sevdiysen uygundur o zaman:)

    ikizbebek gelseniz keşke defne de ben de bayılırız. çok kitap var evet:))

    YanıtlaSil
  10. Bu kitabı biz de çok severek okuyoruz, zaten Ay'a Yolculuk'a bayılmıştık. En sevdiğimiz bölümlerden biri; bay ayının uykusuzluktan pörtlemiş gözleri :) bir de bebek ayının babasının üstüne çıktığı son bölüm (arabacılık mı oynuyor anne diyor oğlum, kendi de aynı şekilde babasının üstüne çıkıp babasını araba yapıyor da :)

    YanıtlaSil
  11. bu bebekleri bizde çooooook sevdik:):):):):)

    YanıtlaSil
  12. Füsun Hanım,

    Blogunuz takip ediyorum ve okuduğunuz kitapları bir yere not alıyorum ilerde kızım büyüdüğünde ona okumak için.

    Birşey danışmak istiyorum. Benim kızım şu an 7,5 aylık. Ona kitap okumaya başlamanın iyi olacağını düşünüyorum ancak nelerle başlamam gerektiğine karar veremedim. Birkaç tane dişleme kitabı aldım hani az yazılı ilgilensin diye ama bizimki hatır hutur yiyor kitapları eline verir vermez :)

    Sizce bu dönemde neler okumalıyım ona? Kitap sevgisini neler okuyarak aşılayabilirim ona?

    Sezen & Defnenaz

    YanıtlaSil
  13. Bu paylaşımı başka bloglarda da görmüştüm.Hemen almak istiyorum ...D&R da var mıdır acaba ?

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails