Çilli Begonya


Uzun süredir kitap almıyorduk Defne'ye. Yaz için yanımıza aldıklarımız sınırlı olunca ve okuya okuya sıkılınca birkaç yeni kitap edindik. Hepsini çıkarmadım daha tabi, kriz anlarında kullanmak üzere sıra bekliyorlar.
Merak ettiklerimden biri Çilli Begonya idi. Okuyunca iyi ki bekletmemişim dedim. Okuduğum en eğlenceli kitaplardan biri. Defne de çok sevdi, defalarca okuttu.


Kitabı ünlü aktrist Julianne Moore yazmış. İsim tanıdık gelmiş, çıkaramamıştım. Kitabın arka kapağına bakınca bu sevimli, çilli hatunla karşılaştım. AAA buymuş diye sırıttığımı farkettim:)


Kitabın orjinal ismi Freckleface Strawberry. Çillisurat Çilek gibi birşey ama Çilli Begonya ismi de çok sevimli olmuş bence. Yazar kendi çocukluk deneyimlerinden ilham alarak yazmış bu kitabı.

Kahramanımız 7 yalında kızıl saçlı, bol çilli sevimli bir kız çocuğu. Herkes gibi bir çocuk aslında. (Kitapta herkes gibi, sıradan biri kavramlarına bol bol vurgu yapılıyor.) Ama arkadaşları çoğu zaman çilleriyle dalga geçiyorlar bu kızın. O da bu duruma üzüldüğünden çillerinden kurtulmanın yollarını arıyor inatla. Uzun uzun yıkanıyor, çillerine limon sürüyor, boya kalemleriyle kapatmaya çalışıyor ama hiçbiri sonuç vermiyor. O da çareyi tüm kafasını kapatan bir şapka takmakta buluyor.

Evet çilleri görünmüyor artık ama terliyor, kaşınıyor ve sıcaklıyor. Üstüne üstlük arkadaşları onu tanımıyor ve yalnız kalıyor, çok sıkılıyor. Bankta otururken yanına bir bebek geliyor, çiliyle oynamaya çalışıyor. Çilli onunla ilgilenmeyince bebek ağlıyor. Bunun üzerine çilli şapkasını çıkarıyor ve bebek gülüyor. Yanlarına gelen annesi bebeğin çillerini komik bulduğunu söylüyor. Bizimki bunu saçma buluyor tabi. Bebeğin annesi küçükken kendisinin de çilleri olduğunu, büyüdükçe çillerin azaldığını anlatıyor ama çilli pek inanmıyor.

Tam bu sırada kendisine doğru koşan ve kendisini çok özleyen arkadaşlarını görüyor ve çok mutlu oluyor. Böyle iyi arkadaşları varken çillerini takmanın anlamsız olduğunu düşünüyor.

Kitabın sonunda çillinin büyümüş halini görüyoruz. Çocukları ve kocasıyla çok mutlu yaşıyor. Çilleri mi? Bilmem:))


Kitap, sizi siz yapan şeyleri sevin mesajını veriyor, arka kapakta yazan bu. Mesaj zaten güzel ama ondan öte, hikaye, anlatım, çizimler, sevimli ayrıntılar, karikatür havası veren konuşma balonları, sayfaya serpiştirilen çizimlerle kitap hızlıca en sevdiklerimiz arasına giriyor.

Biz çok çok sevdik, kesinlikle tavsiye ederiz.
İyi okumalar...

5 yorum:

  1. Görsellere ve sayfa düzeninde ki ayrıntılara bayıldım. Bu ayki sipariş listemize ekledim bile:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. J.Moore diye görünce yazarı bu bizim julianne dedim :) çok beğeirim ou çilleriyle zaten.
    daha önce de nereden aldığını sormuştum böyle güzel kitapları, yeniden sorsam..aslında cevaplamışındır ama ben göremedim cevabını..

    YanıtlaSil
  3. tavsiye ettiğiniz kitaplara bayılıyoruz bizde. alınacaklar listeme ekledim bunu da..sağolun

    YanıtlaSil
  4. gamze okuyunca daha da bayılacaksın:)

    buketcim genelde kitapyurdundan alıyorum ama bunu d&r dan aldım mesela

    elif çok mutlu oldum, beğenirsiniz umarım

    YanıtlaSil
  5. Bayılıyorum kitaplarınıza hemen ekledim listeye. Bu arada Köstebek kuki favorimize girdi.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails