Hediye Paketi Defne'den İnciler


Bu sabah anneannesinin Defne'ye yalvarma sesleriyle uyandım. "Defne dur ama nolur, çekemiyorum, offf bu da olmadı" şeklinde. Kızı kurdelerle sarmış, japonlara benzetmiş:)
Artık fotoğraf çekmek iyice zorlaştı, yerinde durmuyor ki, ama hadi hihihi yap deyince aynen yapıyor ve sırıtık bir poz elde edebiliyoruz.

Konuşmayı iyice ilerletti bu aralar, kelime dağarcığını da.

Damacanadan dökülen suyu elleriyle sıvazlarken ıkkak ıkkak dediğini farkettim. Orası ıslak, basma dediğimiz zaman öğrendi heralde.

Bekle kelimesini aynen söylüyor ve tam gerektiğinde kullanıyor. Kapıyı açıp babasını beklerken dışarı çıkmak için hamle yapıp sonra kendine bekle deyip geride duruyor.
Mandalları çok seviyor, mamal diye diye istiyor bizden.
Yatarken muz yiyerek uyuyor, hadi uyumaya gidiyoruz deyince, muy muy diyerek hatırlatıyor. Uyku saati dışında yediği muzdan sonra nen nen demiş anneannesine, çok güldüm.
Altını değiştireceğimiz zaman bey, memil diyerek eşyalarını getiriyor, alt açma bezini de unutmuyor.
Anneannesi gözlüğünü takmadığındaysa anane, dödük, gak diye defalarca tekrarlıyor, taktırana kadar. Cümle kurmuyor tabi, tek tek söylüyor şimdilik.
Bu arada uzun süredir anlamsız hiçbir şey söylemediğini farkettim, konuşuyorsa mutlaka anlamlı kelimeler kullanıyor, konuşuyor demek mi oluyor bu şimdi?

9 yorum:

  1. yerim ben o sarışın japon güzelini:)))

    YanıtlaSil
  2. Maşallah defne erken konuştu annesi Gülcede birçok kelimeyi söyleyebiliyor ama arada anlamsızlarda var.

    YanıtlaSil
  3. Füsun evet tabiiki konuşuyor artık...Hatta ilk kelimelerini söylediği zamanı konuşmaya başladı sayabilirsin...

    YanıtlaSil
  4. çok şeker olmuş. iyi fikir, d.günlerinde ya da özel günlerde babaya kullanılabilir:)
    konuşmanın da ilgi ile alakalı oldugunu düşünüyorum. Senin gibi ilgili bir annenin de bebegi elbettemantıklı ve güzel konuşacaktır..

    YanıtlaSil
  5. Füsuncum;
    Her zaman kendi dilinde konusuyordu zaten. Artık daha cok anlamaya basladınız sadece.. En komigi kendi dilinde söylenmeleri oluyor.. Defne güzel bi paket olmuş bize gönderebilirsin.

    YanıtlaSil
  6. yeşim istediğin kadar yiyebilirsin, bizim tombiş herkese yeter

    eminecim ben erken konuşmasını beklemiyordum aslında ama birden dili çözülüverdi, yaşına girince

    özdencim konuşuyor değil mi? sorduklarında rahatça evet konuşuyor diyeyim o zaman

    betüşün annesi bir arkadaşım babalar gününde eşine yapmış bunu, olabilir aslında

    esracım hemen yolluyorum kargoyla ama sen de elayı yollarsan:)))

    YanıtlaSil
  7. Füsuncum ben de Ela'yı yollarım ama eline ulasırmı emin olamıyorum. Kargo paketini yırtıp icinden cıkar ve yollara düşer..

    YanıtlaSil
  8. daha nasıl konuşsun kızcağız yani füsun.
    budur

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails