Defne'nin Kitapları - Kırmızı Elma

Bu kitabı ilk kez Selin'in kitaplığında görmüştüm. Selin'in annesinin anlatımı, kitabın sadeliği ve kar teması çok hoşuma gitmiş, internette arayıp bulamamıştım. Hafta sonu migrosta kitaplara bakarken çıkıverdi karşıma, hiç beklemiyordum:)

Bir süredir kitaplara ilgisi azalan Defne'nin bile çok ilgisini çekti kitap. Sanırım elmayı çok sevmesinin ve kitapta çok sevdiği ve tanıdığı tavşanın başrolde olmasının da etkisi var. (Bizim okulun bahçesindeki tavşanları çok seviyor.)

Tavşan karlı bir günde acıkıyor ve ağaçta bir elma görüyor. Ancak çok yüksekte olduğu için ulaşamıyor. Sırayla fareden, tilkiden ve en sonunda ayıdan yardım istiyor ve hep beraber elmayı ağaçtan koparıyorlar. Hikayenin sonunda da elmayı paylaşıp ayının ininde uykuya dalıyorlar. Defne de elma yiyip uyuduğu için bu kısmı çok dikkatini çekti ve ilk kez bir kitabı baştan sona okumama izin verdi.

Yenmiş elma koçanını gösterip "yemişler, bak çöpü, sonrada uyumuşlar" deyip duruyor. Kitabın resimleri çok yalın ve sınırlandırılmış değil, hikaye basit ve sevimli. Ciltli ve sayfaları kaliteli.
Ayrıca kitap, 2008 yılında Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği tarafından yılın en iyi resimli öykü kitabı seçilmiş.
Bir de ilk sayfadaki şu ayrıntı benim için büyük sürpriz oldu. Hoş bir tesadüf:)

     Bu da kitabın içinden. Tavşan elmayı almaya çalışıyor...

7 yorum:

  1. benim de var bi tane Defne'm
    genelde Capon Balığı dediğimizden çoğu insan gerçek adını unutsa da
    Kitap kurdu taaaam...
    Kitabı çok beğendim..
    Bende edineyim iyisi mi benim ufaklık için bir tane...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Szin kitaplığınız Nasıl? görmüş-müydük hatırlayamadım.

    Bizim kitaplar çekmecede olduğu için pek ilgisini çekmiyor,
    ben her gün babannesine bir kitap gönderiyorum, birlikte okuyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Feridun Oral adi gecen tum kitaplar Alpi' nin alinacaklar listesinde Fusun. O kadar guzeller ki! Ozellikle cizimleri beni cezbediyor:)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlkle liste başımız olacak bu kitap. Çünkü bizim yavru da ne söylersem söyleyeyim elindeki bırakıp asla yanıma gelmez, bir şey hariç: 'elma vericem bak sana' dediğim anda koşarak mutfağa gider :)

    Defne'nin güzel elma yanaklarından öperim :D

    YanıtlaSil
  5. bizdede var bu kitap ,dilinin akıcılığı ve sadeliği sayesinde çocuların keyifle dinleyecekleri bir kitap bence.yardımlaşmanın önemide çok yalın bir şekilde anlatılmış.biz çok beğendik...

    YanıtlaSil
  6. yazgüneşi hoşgeldin:) ne güzel kitap kurdu bir adaşımız varmış:)

    güneşcim kitaplığımız yok maalesef:(

    zeynep ekle bakalım:)

    elfana ben de çok beğendim çizimleri

    evren çok seviyorlar elmayı değil mi:) biz de yavruyu öptük:)

    nurşen aynen katılıyorum:)

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails