Edoş ve Defnoş

 Defne'nin aylardır beklediği, çok anlamasa da Eda gelecek, uçağa binecek, dayı, yenge de gelecek diye anlattığı, bu hikayeyle yemek yediği, oynadığı Edoş geldi ve çabucak gitti.


Tabi ki çok çok iyi anlaşamadılar zaten böyle bir beklentim de yoktu benim. Yalnız ben Eda'nın biraz hırçınlık edip Defne'nin ondan çekineceğini sanırken pek de öyle olmadı. Defne kimse'ye yapmadığı şeyleri kuzenine yaptı. Her hareketine karıştı bir kere. O oraya konmaz, öyle oynanmaz, sandalyemi alma, yatağımın örtüsünü bozma gibi. Beni gerçekten çok şaşırttı bu durum.
Genelde karşı taraf Defne'nin elinden oyuncağını alır, Defne de saf saf bakar, bazen çok üzülür ağlardı. Bu sefer elindekini asla kaptırmadı. Hırsla çekti, Edoşum da çok ısrar etmedi, neyse ki yoksa işimiz çok zor olacaktı.



Eda çok sevgi doluydu Defne'ye karşı. Gelip sarılıp öpmeye çalıştı çoğu zaman ama bizimki izin vermedi. Ara sıra attığı çığlıklardan ürktüğünü düşünüyorum ben.

Dün benim kocaman kızım beşiğini bıraktı. Artık tek kişilik yatağında yatıyor. Benim bekarken sadece 1 sene kullandığım yatağı direk yere koyduk, ona yatırdık. Yatağını kaldırmadan önce ona kocaman yatak getireceğimizi ama onun sallanmadığı anlattık. Üstünde oyun oynayabileceğini, ev yapabileceğini, bütün bebeklerini dizebileceğini söyledik. Zaten yeniliklere bayılan Defnoş hiç itiraz etmedi, hatta çok sevindi. gece uyuduktan 1 saat sonra böyle yapmasın, böyle olmaz gibi tuhaf şeyler söyleyerek uyandı ama tekrar uyudu, bir daha da sorun çıkarmadı. Alışıyor sanırım.
Bu kadar küçük bir olay bile anneleri duygulandırabiliyor sanırım. Artık beşiğinde yatmıyor ya daha bir büyüdü, bebeklikten çıktı gibi geliyor. Hem de bir gecede. 

10 yorum:

  1. kENDİNİZ FARKINDA OLMAYA BAŞLADINIZ AMA dEFNE ARTIK BİR BEBEK DEĞİL ARTIK BİR ÇOCUK OLDU.bUNU DA KENDİNİ DE FARK ETMİŞTİR.BUNDAN SONRA ANLATIĞINIZ DAVRANIŞLARI DAHA SIK GÖRECEKSİNİZ.hAZIRILIKLI OLUN BU DA DÖNEMSEL BİR DAVRANIŞ.GENELDE KENDİDEN KÜÇÜK OLANLARA BÖYLE DAVRANIRLAR BU DA 3-5 YAŞ CİVARINDA YAŞAYAN BİR DURUM SONRA ÇOCUKLARDA MERHAMET DUYGULARI GELİŞTİKÇE DAVRANIŞLAR DEĞİŞİYOR.
    kIZINA BAYILIYORUM aLLAH NAZARDAN SAKLASIN.

    YanıtlaSil
  2. sanberk çok teşekkürler. aslında ben hakkını korumasını istiyorum genelde koruyamıyor çünkü. bu arada eda defneden 8 ay büyük, pek öyle durmuyorlar değil mi:))

    YanıtlaSil
  3. Geçiş süreçlerini sorunsuz atlatan çocuklara bayılıyorum, maşallah Defneye:) Bu arada defne daha büyük duruyor gerçekten:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de Ada emziği bıraktığında bir garip olmuştum büyüyor diye.Annelik tuhaf bir şey:)

    YanıtlaSil
  5. güzel bir gelişme olmuş.denesem mi diye düşünüyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  6. Canım benim,büyümüşte tek kişilik yataklarda yatarmış:)Biz gündüzleri yatıyoruz ama daha gece yatmasına geçemedik:)
    Aralarında 8 ay varmış gibi durmuyor bencede,hem hakkını korusun tabi.aferin defnoşuma..Bu arada kitaplık harika olmuş..

    YanıtlaSil
  7. vay cadı defne seni.
    sağları solları belli olmuyor füs bunların.
    ben bzmkinin başkaları yanında eteğime yapışma,pısma-böyle bir eylem var mı:D-sından muzdaribim.
    öptüm büyüyen defnoşumu

    YanıtlaSil
  8. kuzum beniiiim:D özlüyorum ben sizi ya, eskisi gibi ilgilenemiyorum canımı sıkıyor, hayat daha güzeldi ben az çalışırken... gelsenize:D

    YanıtlaSil
  9. gamzecim inşallah wc eğitimi de böyle olur. genelde geçişlerde problem yaşamıyoruz, kızıma teşekkürler:)

    başakcım gerçekten öyle, herşeyi bahane edebiliyoruz duygulanmak için

    burcu bu sabah halının üztünde bulduk defneyi:)) ama dene istersen eninde sonunda olacak

    filizcim defne gündüz de yatmıyordu biz hızlı geçiş yaptık:) beğenmene sevindim

    şulecim pısma:)) evet var öyle bir eylem. defne de sıklıkla yapıyor

    nilocum canım evet ya az çalış artık, cidden özlüyoruz. görüşsek ya yaaa

    YanıtlaSil
  10. 2side birbirinden şirin ve tatlı

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails