Mucize mi Prolaktin mi?


Ayça'nın bu yazısından sonra aklıma annemin emzirmeyle ilgili anlattığı bir olay geldi. Annem biz ilkokula başlayana kadar köylerde çalışmış bir ebe. 18 yaşında, yanında taşıdığı 3-5 pens, iğne, makas vs. den ibaret doğum çantasıyla köylerde tek başına doğum yaptırmaya başlamış, şimdi ise emekliliğinin keyfini sürüyor.

Yıllarca tek bir yardımcısı olmadan, kimi zaman aralarında sadece 2,5 yaş olan küçük çocuklarını evde tek başlarına bırakarak doğuma gitmiş ve bu yıllar boyunca şansın da yardımıyla ne tek bir bebek ne de anne kaybetmiş. O şartlarda çok büyük şans bence ve çok çok zor doğumlar da yaşamış.

Aslında annemin yaşadıkları bir blog dolduracak kadar çok ve ilginç. Benim anlatacağım daha çok emzirmeyle ilgili. Emziren, bebek bekleyen, sütüm yetiyor mu, sezeryandan sonra sütüm gelir mi kaygısı taşıyan tüm kadınları ilgilendiren ve belki de rahatlacak olan bir hikaye.

Son çalıştığı köyde 3. çocuğunu doğuran bir kadın. Annem bebeğin doğumunu gerçekleştiriyor ve anne bakamayacağı için bebeği yıllarca tedavi gören ve bebekleri olmayan abisi ve eşine veriyor. Kadın bebeği çok seviyor ve sahipleniyor. Ama bebek küçük, annesini arıyor belki, belki sadece emmek istiyor kimbilir. Sürekli ağlıyor ve kadın da belki avutabilirim düşüncesiyle bebeğe memesini veriyor. İlk duyduğumda çok şaşırdığım sonra beynin, hormonların, bebeğe duyulan sevginin sonucu oluşmasını mümkün bulduğum birşey oluyor ve bu doğum yapmamış kadının sütü geliyor. İnanılmaz, annem anlatmasa, bizzat yaşamış, görmüş olmasa inanmayacağım belki. Ve çok daha ilginç olanı bu kadının hormonları çalışmaya başlıyor ve 10 sene uğraşıp hamile kalamayan kadın, bebeği evlat edindikten 2 sene sonra tamamen doğal bir şekilde hamile kalıyor.

Bunlar bir mucize olabilir ya da doğanın insanlara hormonları aracılığıyla oynadığı güzel bir oyun, kimbilir. Ben bunu duyduktan sonra bir annenin sütünün olamayacağına inanamaz oldum. Sezeryandan sonra Defne'yi emzirmeye uğraşırken gelen doktor, dağdaki tavşan yavrusu olduğunda sütüm var mı yok mu, bebek emebiliyor mu diye düşünüyor mu, veriyor memesini, bu kadar büyütüp sorun haline getirmeyin bu işi demişti. O zaman gerçekten rahatlamış, emzirmeyi aşılması gereken çok büyük bir sorun ve engel olarak görmekten vazgeçmiştim.

Bu emzirme işinde annenin psikolojisi, rahatlığı, kendine ve bebeğine güvenmesi en önemli unsur bence. Sezeryan ve ya normal hiç farketmez, o süt anne olan her kadında var. Umarım doğan her bebek de anne sütünün tadına vararak büyür.

18 yorum:

  1. Füsun paylaştığın ve link verdiğin için teşekkürler ne kadar kişiye ulaşırsa o kadar iyi :) linki yorumunun altına kopyaladım
    buna benzer bir hikaye de ben duymuştum .. yani olabilyor evet :)) süpersin

    YanıtlaSil
  2. Bende yurtdışında bir ailenin evlatlık aldığını ve emzirdiğini okumuştum, ben işyerinde süt sağarken bana doktorum, bir kıyafetini yanına al ya da fotoğrafına bak o an sadece onu düşün sütün geliyormu gelmiyormuyu değil demişti..

    YanıtlaSil
  3. sonuna kadar katılıyorum yazdıklarına füsun...
    benim emzirme kitabımda daha ilginci vardı. bir babanın bebeğini emzirdiği annesini kaybettiğinden dolayı ve haberin linkide vardı.:((( kitabı aradım bulamadım yoksa yazacaktım...
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. sütün gelmesinin tamamen emmeye bağlı birşey olduğunu,dolayısıyla hiç doğurmayan bir insanın bile memesinin emilmesiyle sütünün geldiğini ben de Ada bebekken öğrendim.bebeğinizin ilk yılında sizi neler bekler kiitabında da evlat edinme ve emzirmeyle ilgili bir bölüm var.Ama olmayınca olmadığı durumlar da var füsuncum.ben 4 ay boyunca pompaya yapışık yaşadım,iki saatte bir sürekli sağdım ama ne çocuğumun beni emmeyi bırakmasına ne de 7.ayda sütümün bitmesine engel olamadım.o yüzden herkes mutlaka
    emzirebilir diye genellememek lazım:)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. ayça oluyormuş cidden, bana kadının sonradan hamile kalması da çok ilginç geldi, neler var şu hayatta

    güneş hakkaten insan sağarken gözü hep cc de oluyor, o da çok sıkıntı yaratıyor, dr çok haklıymış.

    nihal ciddi misin, o çok daha ilgiçmiş, çok şaşırdım.

    başakcım haklısın bazı bebek emmeyi reddediyor, o zaman anne de çaresiz kalıyor. benim demek istediğim tabi ki bebek emdiği sürece süt olacaktır. pompa asla bebeğin yerini tutmuyor. sen çok çok iyi idare etmişsin 4-5 ay. sağmak cidden zor çünkü

    YanıtlaSil
  7. füsuncum çok güzel bi hikaye, ben de benzer şeyler duymuştum. sağma olayı da çok hoşlanmadığım ama mecburen aylarca yapmak zorunda olduğum bişeydi, çok zor.. ama dediğin gibi açıyordum arcanın fotolarına bakıp sağıyordum, çok farkediyordu cidden

    YanıtlaSil
  8. Füsuncuğum, ben de sezeryanla doğum yaptım, ameliyattan çıktığım ve Rüyayı gördüğüm an sütüm gelmişti hem de nasıl...psikoloji çok önemli gerçekten, tam vazgeçtiğim anda hamile kamıştım Rüyaya, o kadın da bütün hormonlarını serbest bırakmış işte...

    YanıtlaSil
  9. Hayatım boyunca içimde kalacak en büyük uktem. Kendisi doğurmamış olan kadın bile emzirirken ben emziremedim. 1 gecede gitti sütüm biliyorsun. Ve ben çalışan bir kadın olmasaydım inanıyorum ki geri gelirdi sütüm..
    Herkes emzirsin, sütü bitene kadar emzirsin diyorum..

    YanıtlaSil
  10. kesinlikle haklısın, anne olan her kadında mutlaka süt oluyor Füsun. ama çoğu kez bizler stres sıkıntı yapıyor, sütüm yetiyor mu yetmiyor mu diyor ve kendimiz azaltıyoruz adeta. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. yaşanan olay çok güzel...harika bir şey...allah her kadına anneliği ve emzirmeyi nasip etsin...2 yaşına geldiğinde oğlum son emzirmemin içimde bıraktığı burukluk silinmeyecek gibi...

    YanıtlaSil
  12. canım benim için çok acı verici bir konu açmışsın.benim oğlum 13 ay anne sütü aldı ama hiç emmek istemdi hep sağıp verdim ama buna da seviniyordum ve çok mutluydum.Senin anltığın olayı ben kendi gözlerimle gördüm.Küçüük bebği anneaneye brakmışlerdı çok ağlayan bir bebkti ve anneanesi başka çağre bulmayıp memesi veriyoru hep ve belki bir ay geçmişti yaşlı kadına süt gelmeye başladı.

    Kendim için anlatayım oğlum hiç emmek istemeyince geç gelen süt çok kısa süre sonra geri gitti ve sütüm kesildi.Belki doğum sonrası dengesiz psiholojim bu durumu kabul edemedim bir türlü.Sonra hastanedeki süt pompları için duydum hiç düşünmeden bir tanesi kiraladık.İlk 3 güm sık sık sağdığıma rağmen bişey çıkmadı ama vazgeçemiyordum sütüm olacak ve çocuğuma anne sütü verecem demiştim.İnattal gece gündüz bebeğim her uyuduğunda ben bir saat pompada durudum ve gözyaşlarım kadar olmada sa iki göğüslerimden birer damla süt aktı:)Hayatımda en ene ne mutlu anıydı.Benim için bu bir mücizeydi:)Mutluluktan uçacaktım resmen.O ana bu iki damla süt insanı bu kadar mutlu edeceğini hiç beklemzdim:)Şimdi artık biliyorumki herşey beyinle alakılı.Eğer hayata ulumlu balıyorsak hayatımız güzel olur:)

    Mayacaım emziren bab için ben de okumuştum.Hatta yüzyıllar önce doğumda ölen annelerin bebkleri daha sonra babalardan emzirildiğini ıspat edilmiş.Yani erkeklerin niye memleri var diye düşünüyorsanız sebe buymuş.Yanı bize yaratanı hiçbir şey boşna yaratmamış.

    YanıtlaSil
  13. Yaazınızda anlattığınız olayın aynısı yıllar önce bizim köyde de yaşanmıştı ve bebeği olmayan kadının peş peşe iki tane daha evladı olmuştu...Rabbim ne büyük rahmeti ne bol.....teşekkürler paylaşımınız için

    YanıtlaSil
  14. çok güzel ve etkileyici bir hikaye... ben iki çocuğumu da 1 yaşlarına kadar emzirdim ama anne sütü sarılığı vardı bizde... mecburen her ikisinde de mama takviye ettik... emzirmek, emzirebilmek çok huzur verici ve güzel bir duygu... anne olamayanlar bile bunu yapabiliyosa annelerin psikolojik olarak çok rahat olması gerekiyor... bir de yeni doğum yapmış bir anneye bu konuda hep pozitif hikayeler anlatıp moral bozmamak çok önemli..

    YanıtlaSil
  15. anahtar kelimeler:
    kendine ve bebeğine güven
    yani doğaya güven
    bu yazının ve linkini verdiğin ayçanın yazısının herkese ulaşmasını dilerim.
    ben üstüme düşeni yapacağım.

    YanıtlaSil
  16. yeliz sağmak cidden zor bunu yapabilen anneleri takdir ediyorum ben, ben de bir süre sağdım ama foto hiç aklıma gelmemişti

    elifcim şu hormonlar ne acayip değil mi?

    suinci emzirmeyi ben de gerçekten çok sevmiştim. senin ablanların hikayesi de çok ilginçmiş bu arada

    burcum senin durumun çok farklı o kadın doğurmadı ama bebeği yanındaydı siz kavuşana kadar kaç ay geçti. yanyana olabilseydiniz ne yapar eder emzirirdin sen eminim

    hilal çok haklısın sütü artıran da azaltan da annenin psikolojisi, rahat olmak lazım o dönemde

    bahriye aynen, son emzirme hala aklımda keşke ben de 2 yaşını bekleseymişim çok pişmanım şimdi

    sanberkcim senin yaptğın harika birşey sağarak 13 ay çok çok iyi. hastanede ben de pompadan çıkan 2 damlayı görünce senin gibi hissetmiştim, hiç gelmeyecek sanıyordum çünkü

    utkunun annesi peşpeşe 2 bebek, ne harikaymış

    anne kaleminden ah ne haklısın keşke annelerin etrafında hep olumlu insanlar olsa

    damlacım tam da o işte, doğaya güven, harikasın

    YanıtlaSil
  17. okuduğumdan beri hep aklımda anneciğinin şahid oldugu bu hikaye var.harika bişey.
    tüm bebecikler annesütünün tadına varsın duana amin.
    bu arada sizi özledik:( iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
  18. Bebegim olmadıgı yılarda bebek severken göysümde süt geliyordu ve dokdorum prolakdinim düşsün diye bebek sevmeyi göysume lifle yıkanmayı yasaklamışdı şimdi yılar sonra 3cüye hamileyim

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi görmeyi seviyorum.

Related Posts with Thumbnails